RSS facebook szukamepracy google szukamepracy twitter szukamepracy youtube szukamepracy blog szukamepracy



Jak napisać dobre CV

Autor: adm Data: 2015-01-19 19:02:37

CV czyli curriculum vitae - to bardzo ważny dokument, kiedy szukasz pracy. CV musi być dobrze skonstruowane, by było przejrzyste i atrakcyjne dla Twojego przyszłego pracodawcy.

Jak napisać dobre cv?


Dobre CV musi być zwięzłe a treściwe, mówi się, że curriculum vitae powinno obejmować jedną, maksymalnie dwie strony.
CV obowiązkowo trzeba napisać na komputerze, by było po prostu czytelne i miało charakter poważnego pisma; nie można żadnym wypadku pisać życiorysu odręcznie.

Istotne jest także zdjęcie. Dobrze zrobiona fotografia, oczywiście w odpowiednim stroju i fryzurze, to kolejna szansa, by zbudować swój profesjonalny wizerunek w oczach pracodawcy.

Na początku CV należy zamieścić swoje dane osobowe i kontaktowe, czyli: imię i nazwisko, datę urodzenia, adres zamieszkania, numer telefonu i adres mailowy.

Następnym krokiem jest podanie swojego wykształcenia oraz skończonych szkół, kursów, specjalizacji. Ważne jest, by podać datę rozpoczęcia i zakończenia nauki oraz nazwę szkoły, czy uczelni ( przydatna informacja to także profil, wydział i kierunek, czy ewentualnie też specjalizacja ).
Wszystkie zamieszczone informacje muszą być czytelne już przy pierwszym spojrzeniu, dlatego też warto zadbać o odpowiednie ich rozmieszczenie.

Doświadczenie zawodowe to kolejny ważny element w CV, trzeba je umieścić chronologicznie, pamiętając by przyjąć także przejrzystą formę. Najlepiej jest to zrobić umieszczając z lewej strony daty, natomiast z prawej - nazwę zakładu pracy i twoje stanowisko. 
Obowiązkowo trzeba nadmienić o istotnych kursach czy szkoleniach, jakie udało się zrealizować, oraz podać nazwę instytucji, która je prowadziła.

W CV umieść także swoje umiejętności, mogą to być na przykład: obsługa komputera, prawo jazdy, znajomość języków obcych (warto podać stopień zaawansowania w mowie i w piśmie).

Od tego, czy napiszemy dobre CV zależy na prawdę dużo, dlatego też warto poświęć swój czas, by przygotować odpowiednie dokumenty dla przyszłego pracodawcy. Dzięki temu zwiększymy sobie szanse na zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną do wybranego przez nas zakładu pracy.

Dobrym pomysłem może być stworzenie kreatywnego CV, więcej o tym można znaleźć w artykule Kreatywne CV

Zapraszam też do artykułu 11 zasad dobrego CV



Ocena: 3 Głosów: 917



Spodobał Ci się artykuł? Poleć go znajomym:

Artykuły
Jak dorobić w domu przez internet 2015
Praca przez internet przepisywanie tekstów oferty
Praca w domu przy komputerze 2015
Praca dla niepełnosprawnych oferty
Programista - czyli najpopularniejszy zawód w pracy zdalnej
Prawa i obowiązki telepracownika
Zakładanie działalności gospodarczej przez internet
Program Streber do zarządzania mikro projektami freelancerów
Jak napisać dobre CV
Praca mobilna - dlaczego warto?
Rozmowa o pracę
Czy osoba fizyczna może wystawić rachunek?
Jak zostać freelancerem?
Czym jest i na czym polega outsourcing?
11 zasad dobrego CV
Rynek telepracy w Polsce i zagranicą
Telepraca jako elastyczna forma zatrudnienia
Kreatywne CV - gwarantowany sukces?
Praca zdalna - szansa dla każdego

Komentarze

Dodał(a): Artur Dnia: 2015-04-16 17:29:39
Dobre CV to podstawa, fajne wskazówki.

Nick:
E-Mail:
Komentarz:
Kod
Podaj kod:



Dołączyło już do nas 122 firm oraz 399 użytkowników Zarejestruj się

Firma i współpraca

Copyright © 2013-2014 Wszystkie prawa zastrzeżone.

Płatności realizowane są przez: